top of page
Zoeken
  • Janine Lusink

Epilepsie en nu?

Na allerlei onderzoeken krijg je het verlossende woord: Je hebt epilepsie!


Ik ging naar het ziekenhuis voor heel iets anders! Ik heb toch paniekaanvallen? Ik had zelfs al een hele route uitgezet. Ik zou naar Woerden voor een behandeling fns toch?!


De EEG was bij mij overduidelijk, het was echt epilepsie..

Daar zit je dan in een klein kantoortje bij een arts die je heel veel informatie geeft. Er ging zo ontzettend veel door me heen. 30 jaar paniekaanvallen en van alles geprobeerd, niks hielp.. Natuurlijk niet! Het waren ook geen paniekaanvallen...


Dus en nu? Ik moest aan de medicatie zei de arts. Het is vaak goed te behandelen hoor. Gerustellend legde hij vanalles uit.



Het traject begon. Heb gelijk de medicatie opgehaald met het opbouw schema die hij erbij mee gaf.


Met angst en beven heb ik 's avonds de eerste ingenomen. Ik geloof niet dat ik heb geslapen die nacht, wat was ik bang!


Maar ik had ook nog zo veel vragen! De hypochonder die ik ben heb ik het internet afgestruind... De erkende websites bezocht en ik werd niet veel wijzer... Via instagram kwam ik een fijne site tegen. Epilepsie enzo..

Sinds ik me daar bij heb aangesloten ging er een wereld voor me open! Een afgeschermde omgeving met lotgenoten.. Zo wat vond ik dat fijn! De groep is nog steeds groeiende en zo fijn om begrip en vooral herkenbaarheid te krijgen!


Vanaf de eerste dag dat ik "de uitslag" kreeg tot nu was al een hele reis! En ik begin nog maar net! Nu een paar maandjes verder begint de medicatie aan te slaan en worden de aanvallen minder. Erg fijn natuurlijk ! Lang niet iedereen heeft zoveel geluk als ik..

Er is ook nog zoveel wat men niet weet van epilepsie. Ik wil daar graag meer bekendheid aan geven.


Ik heb altijd gedacht dat epilepsie iets is waar je schokkend op de grond ligt.

Dit kan ook natuurlijk... Maar vaak uit zich dit heel anders! Van abscences tot aan verkrampingen en alles er tussen in.... Dit laatste is bij mij het geval.

En bij iedereen uit zich dat dan ook weer anders. Ik heb in een hele korte tijd ontzettend veel geleerd over epilepsie en gepraat met hele leuke mensen die hier al jaren mee lopen! Hun ervaringen en hoe hun hiermee om gaan!


Ik besef mij ook steeds meer hoe het werkt bij mij en stap voor stap te denken in plaats door te willen denderen...

Wat mijn oude patroon altijd was...

(Ik help wel en doe van alles, rust nemen heb ik geen tijd voor...)

Ik kies nu anders!


Mijn "boodschap" in deze al weer veel te lange blog is dan ook;

Luister goed naar je lichaam en wees eens wat liever voor jezelf!


Liefs van Janine

149 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Triggers

Welkom

Post: Blog2_Post
bottom of page